Kontakt

KLJUČAVNIČARSTVO IN AVTOSERVIS

Peter Vahtar s.p.
Slovenska cesta 6
1234 Mengeš

Delovni čas:
PON-ČET : 9h - 17h
PET: 9h-15h

SOB, NED in PRAZNIKI:

ZAPRTO.

 

040/618-167

040/865-085


*Zaradi narave dela se velikokrat

ne moremo oglasiti na telefon. V 

tem primeru nam prosimo pošljite

sporočilo - SMS ali e-pošto na katero

se odzovemo v najkrajšem možnem 

času. Hvala.

MAZANJE VENTILOV


     Mazanje ali hlajenje ventilov je za nekatere tipe motorjev nujno potrebno, saj v nasprotnem primeru lahko pride do poškodbe sedeža ventilov. Še posebej so izpostavljeni motorji z majhno delovno prostornino (do cca 2000 cm3) in vozila, ki imajo kratka prestavna razmerja.

    elektronski sistem mazanja ventilov, v-lube

ZAKAJ MAZANJE VENTILOV?



     Pri izgorevanju bencina na ležiščih ventilov nastajajo minimalne sajaste obloge izgorelega bencina. Te obloge preprečujejo nastajanje mikro zvarov. Ko pa motor deluje na plin, ki izgoreva čisto in brez sajastih oblog so ležišča izpostavljena nenehnemu udarjanju kovina na kovino in prihaja do t.i. mikro zvarov, ki poškodujejo mehkejšo kovino. To je ponavadi glava motorja.


     Da preprečimo ta pojav, uporabimo sistem za mazanje ventilov. Sistem v določenih odmerkih dovaja posebno tekočino, ki poskrbi za nastanek oblog in s tem ščiti ležišča ventilov. Poznamo več vrst mazanja ventilov in sicer:


- osnovno mazanje ventilov je najcenejša opcija zaščite motorja. Deluje na principu vakuuma v sesalnem kolektorju. Osnovno mazanje je dovolj za manj občutljive motorje. Poraba tekočine je cca 1l na 5.000 km. Poudariti je potrebno, da osnovno vakuumsko mazanje deluje tudi pri vožnji na bencin, zato svetujemo uporabo elektronskega mazanja, ki je bolj racionalno pri porabi mazalen tekočine. Tekočino dovajamo takoj za zračno loputo, da dobimo optimalen učinek.


- elektronsko mazanje ventilov je računalniško krmiljen sistem mazanja. Sistem deluje le kadar motor deluje na avtoplin. S tem privarčujemo tekočino, zato je poraba te tekočine cca do 10.000km na liter. Poraba tekočine je prilagojena obremenitvi motorja. Bolj je motor obremenjen bolj maže.


- elektronsko mazanje ventilov s črpalko pa je najbolj učinkovito mazanje ventilov. Bistvena razlika je v dovajanju mazalne tekočine. Tekočino dovajamo na vsak cilinder posebej in sicer tako, da mažemo plin. S tem tudi injektorji delujejo dlje, motor pa je najbolj zaščiten. Tovrstni sistem mazanja uporabljamo za najbolj občutljive motorje.


tekočina za mazanje ventilov, v-lube, flash lube.

NASVET PRI VOŽNJI NA PLIN


Seveda gre omeniti, da plin izgoreva pri višji temperaturi, zato vsaki stranki svetujemo, da motor predelan na avtoplin ni namenjen delovanju na visokih vrtljajih dlje časa. Neka "zdrava" meja pri daljši avtocestni vožnji je cca 4.000 obr/min, kar je ponavadi že več kot 130km/h. 

 


VOZILA, KI POTREBUJEJO MAZANJE VENTILOV

 

Skozi leta uporabe avtoplina se je izoblikoval seznam vozil, ki so občutljiva na avtoplin, zato vam bomo pri povpraševanju z veseljem svetovali, kaj je najbolje za vaše vozilo in katero mazanje ventilov potrebuje vaše vozilo, če ga sploh potrebuje.