Kontakt

KLJUČAVNIČARSTVO IN AVTOSERVIS

Peter Vahtar s.p.
Slovenska cesta 6
1234 Mengeš

Delovni čas:
PON-ČET : 9h - 17h
PET: 9h-15h

SOB, NED in PRAZNIKI:

ZAPRTO.

 

040/618-167

040/865-085


*Zaradi narave dela se velikokrat

ne moremo oglasiti na telefon. V 

tem primeru nam prosimo pošljite

sporočilo - SMS ali e-pošto na katero

se odzovemo v najkrajšem možnem 

času. Hvala.

 AVTOPLINSKI SISTEMI


     Avtoplinski sistemi se razlikujejo glede na to, kakšen sistem vbrizga goriva ima vaše vozilo. Če imate vozilo proizvedeno približno po letu 1995 (zavisi od proizvajalca) imate skoraj zagotovo večktočkovni elektronski vbrizg goriva v sesalni kolektor. Spodaj so opisane različne vrste vbrizga goriva in njihova predelava na plin.


avtoplinski sistemi stag avtoplin vahtar

 

RAZLIČNE VRSTE VBRIZGA GORIVA 

 


     Poznamo več vrst sistemov vbrizga goriva, ki se ločijo po načinu in mestu vbrizga. Dolga leta so motorje z notranjim izgorevanjem z gorivom oskrbovali uplinjači. Okoli uplinjačev - po domače - fergazarjev- se je razvila cela znanost in tudi z njimi lahko dosežemo optimalno delovanje motorja, vendar mora biti vplinjač pravilno nastavljen, kar pa je že problem za širšo množico uporabnikov.


     Sledil je razvoj prvega mehanskega točkovnega vbrizga, t.i. K-Jet tronic, ki je na vsak valj posebej vbrizgaval mehansko razdeljeno količino goriva. Skozi leta se je v avtomobilski industriji razvilo več vrst vbrizga goriva. V avtomobilsko industrijo so začeli pronicati prvi računalniki za krmiljenje motorja. Proizvajalci so z razvoji motorjev želeli dobiti čim nižjo porabo ter večjo moč. Še največji korak se je zgodil z uporabo injektorjev - t.i. elektronic fuel injection-, ki jih krmili računalnik. Motorni računalnik glede na temperaturo zraka, glede na izpušne podatke, glede na toploto motorja in pozicijo pedala za plin, dodaja optimalno količino goriva. Gorivo se vbrizgava v sesalni kolektor pred sesalne ventile. Torej, ko injektor vbrizgne gorivo se odpre sesalni ventil in zaradi podtlaka potovanja bata navzdol, gorivo posesa v valj motorja.


     Dandanes pa naprednejši proizvajalci avtomobilov uporabljajo še bolj natančen vbrizg goriva, to je direktni vbrizg goriva. Gorivo se vbrizgava z večjim tlakom, okoli 15bar direktno v delovni valj. S tem so pridobili še nekaj več moči in manjšo porabo. So pa ta vozila s tehničnega vidika zahtevnejša za predelavo na avtoplin, saj ob predelavi vozila bencinski injektor izključimo, ker pa je montiran direktno v valj, ga s tem izpostavimo visoki temperaturi izgorevanja. Dokler vozilo teče na bencin tega problema ni, ker se z vsakim vbrizgom bencina injektor toliko ohladi, da ima dolgo življenjsko dobo. Zato pri predelavi takih vozil uporabljamo sisteme, ki na vsakih nekaj ciklov vbrizgajo bencin ali pa sistem z direktnim vbrizgom plina skozi bencinske injektorje.


VOZILA Z UPLINJAČEM

 

Avtoplinski sistem za vozila z uplinjačem je dokaj enostaven. Sistem dovajanja goriva gre preko ventila neposredno v uplinjač. Za preklop z bencina na plin z elektromagnetnim ventilom ustavimo dotok goriva in počakamo, da avto izgubi moč, nato vklopimo avtoplin in vozilo deluje naprej na avtoplin. Tovrstni sistem se montira na starejša vozila. (Golf 1, renault 5, starejši landrover defender...). Pribitek pri porabi plina glede na bencin je od 20-30%.

 


VOZILA Z ENOTOČKOVNIM VBRIZGOM GORIVA V UPLINJAČ

 

Avtoplinski sistem za enotočkovni vbrizg goriva je podoben sistemu za vozila z uplinjačem, le da mu tu dovod goriva - avtoplina dozira motoriziran ventil, ki se ga lahko nastavlja z diagnostiko.

 


VOZILA Z VEČTOČKOVNIM VBRIZGOM


Dandanes najpogostejša vozila za predelavo na avtoplin. Vozila s tovrstnim vbrizgom goriva so tudi najprimernejša za predelavo in sami sistemi so že zelo dobro razviti. Gorivo - avtoplin se vbrizgava v sesalni kolektor preko injektorjev, ki s svojo odzivnostjo zelo zmanjšajo porabo avtoplina. Zmogljivosti vozila so boljše, motor je bolj odziven. Vse skupaj krmili računalnik, katerega je možno nastaviti tako, da motor deluje optimalno. Pribitek pri porabi plina seže od 5% - 15%, odvisno od vozila in načina vožnje.

 


VOZILA Z DIREKTNIM VBRIZGOM


Najnovejši avtoplinski sistemi, ki delujejo na vozilih, kjer se gorivo vbrizgava direktno v valje. Prvi sistemi delujejo tako, da plin vbrizgavamo z injekorji v sesalni kolektor, računalnik pa na vsakih nekaj ciklov zaradi ohranitve bencinske šobe, ki je izpostavljenja gorenju v cilindrih, skozi spusti bencin, ohladi bencinski injektor. Pri teh sistemih prihaja tudi do porabe bencina, približno 20%. Vožnja s takim sistemom je manj rentabilna, kot pri vozilih z večtočkovnim vbrizgom. Drugi sistem pa avtoplin vbrizgavajo direktno v valje in sicer v tekoči fazi. Ta sistem je veliko dražji in ne deluje na vseh vozilih. 


direktni vbrizg, avtoservis vahtar