KLJUČAVNIČARSTVO IN AVTOSERVIS
Peter Vahtar s.p.
Slovenska cesta 6
1234 Mengeš
Delovni čas:
PON-ČET : 9h - 17h
PET: 9h-15h
SOB, NED in PRAZNIKI:
ZAPRTO.
040/618-167
040/865-085
*Zaradi narave dela se velikokrat
ne moremo oglasiti na telefon. V
tem primeru nam prosimo pošljite
sporočilo - SMS ali e-pošto na katero
se odzovemo v najkrajšem možnem
času. Hvala.
HITRI SERVIS
Hitri servis na vašem vozilu opravimo v najkrajšem možnem času. Pri hitrem servisu se menja samo motorno olje in filter, pregleda pa se celotno vozilo in se po potrebi naroči termin za popravilo.
POPRAVILA VOZIL
SKLOPKE in DVOMASNI VZTRAJNIKI
Življenjska doba sklopke je odvisna predvsem od načina njene uporabe, nekje okoli 200.000 prevoženih kilometrov pa nakazuje menjavo sklopke in vztrajnika. Še največkrat se obrabi dvomasni vztrajnik in potisni ležaj. Dvomasni vztrajnik kompenzira tresljaje motorja in tako prispeva udobno vožnjo ter omogoča, da vozimo z nižjimi obrati motorja. Seveda pa to pomeni večjo obremenitev za vztrajnik, zato z nizkimi obrati ne smemo pretiravati, saj v nasprostnem primeru prej uničimo vztrajnik. Kadar vozilo potresava ko želite speljati ima vztrajnik že določeno zračnost.
ZAVORE
Zavore so najpomembnejši del podvozja, saj morajo delovati brezhibno. Največkrat je problem tresenje kolutnih zavor, ki je ponavadi vzrok prevelike obremenitve zavor pri vožnji navzdol in naglo sunkovito zaviranje. Zavorni diski se lahko zvijejo tudi, če se po daljši obremnitvi zavor ustavimo in držimo pritisnjeno zavoro. Tresoč zavorni disk je najbolje nadomestiti z novim, če pa je še dovolj debel, se ga s finim struženjem ponovno poravna, tako da je znova uporaben. Seveda je tu potrebno upoštevati minimalno debelino diska. Zavorne ploščice menjamo, ko je na zavorni oblogi še nekaj milimetrov in ne takrat, ko je ni več, saj to vodi v uničenje diska. Tudi zavorni učinek je izredno zmanjšan, poškoduje pa se lahko tudi zavorna čeljust.
Pri menjavi zavor je potrebno očistiti vsa vodila na čeljusti, pri bobnastih zavorah pa očistiti vse drsne površine, vzvode in vzmeti. Menjava zavorne tekočine se izvede na vsaki 2 leti.
ZGLOBI in LEŽAJI
Volanski zglobi, notranji in zunanji, kočniki, silen bloki, gumice stabilizatorja, vezniki ali šipke stabilizatorja so z eno besedo zglobi, ki z gibanjem omogočajo vožnjo kolesa po cestišču v vseh pozicijah. Ker pa so zaradi udarcev, predvsem pa slabih cest, zelo obremenjeni, prihaja do zračnosti in s tem do ropota v potniški kabini. Tudi vozilo je manj vodljivo in ga lahko vleče v določeno stran. Zato je take zglobe nujno potrebno menjati z novimi. S tem ohranimo enakomerno obrabo pnevmatik in drugih delov podvozja ter prispevamo k večji varnosti v cestnem prometu. Tovrstne glavne zglobe pregledajo tudi na tehničnem pregledu.
Kolesni ležaji imajo različno življenjsko dobo. Predvsem je ta odvisna od njihovih dimenzij. Obrabljen kolesni ležaj prepoznamo po zvoku ki ga oddaja, zvok se spreminja z vožnjo v ovinek, ko se na kolo prenese večja ali manjša sila. Tak ležaj je priporočljivo čimprej menjati.
AMORTIZERJI in VZMETI
Amortizerji ali blažilci in vzmeti so prav tako pomemben del podvozja, saj skrbijo za udobno vožnjo, v primeru nenadnega manevra pa poskrbijo, da nas vzmeti z absobirano energijo ne porinejo preveč s smeri vožnje. Zato so dobri amortizerji več kot nujni za varno vožnjo in velikokrat odločilni ali bomo speljali ovinek ali ne. Saj ne želite, da vaše vozilo plava kot barka, kajne?
POLOSOVINE in DIFERENCIALI
Zamenjamo z novimi pogonske polosovine, ki se ponavadi obrabijo zaradi strganih manšet. Tudi manšete zamenjamo, da so zglobi polosi zaščiten pred prahom in vremenskimi vplivi.
Menjava diferenciala za pogon zadnjih koles se izvede kadar se zaradi neredne menjave olja v diferencialu pojavi zračnost v zobnikih. Pri terenskih vozilih je pogost pojav loma zobnikov zaradi nepravilne uporabe pogona 4x4 ter zapor diferencialov.